1. Postul Naşterii Domnului este un „post al bucuriei” pentru întruparea lui Mesia şi de aceea Sf. Biserică face în multe zile dezlegare la peşte?
2. Nu trebuie confundată Sf. Tradiţie a Bisericii cu tot felul de tradiţii locale, care uneori sunt chiar necreştine? Sf. Tradiţie este o formă a Revelaţiei dumnezeieşti şi cuprinde adevăruri de credinţă, predate de Mântuitorul şi propovăduite de sfinţii apostoli.
3. Botezul pe care îl oficia Sf. Ioan la Iordan nu este acelaşi cu botezul creştin? Acela era un botez al pocăinţei, simbolic şi pregătitor pentru arătarea lui Hristos. Botezul creştin este cel instituit de Mântuitorul Hristos, este botezul haric, care şterge păcatul strămoşesc. De altfel, însuşi Sf. Ioan zicea: „Eu unul nu botez cu apă spre pocăinţă, dar Cel ce vine după Mine, vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc”(Matei III, 11).
4. Aghiazma Mare (care se sfinţeşte în ajun şi în ziua de Bobotează) se ia înainte de anaforă, în perioada 6-14 ianuarie (de la praznic până la odovanie) iar apoi se poate lua numai cu binecuvântarea duhovnicului?
5. Sf. Ap. Pavel nu a făcut parte din numărul celor 12 ucenici direcţi ai Mântuitorului, ci a fost chemat la misiunea de a deveni „apostol al neamurilor”, în chip special, pe când mergea să persecute pe creştinii din Damasc?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu